Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 2 augusti 2009 21:01

Mina små troll.

Alla med nya kläder (köpta i Ullared).

Trawiz kepa är cool, det tycker inte Björn, han hatar Svamp Bob. =)


Mina ögonstenar:

Niqole, Michelle, Qimberlie, Trawiz och Quentin.

Mamma älskar er!

Av Zandra & Björn Engvall - 2 augusti 2009 20:57

Hon kunde knappt vänta tills födelsedags sången var över.

Hon ville blåsa på engång.

Hennes ögon glittrade och hon var så glad och nöjd hela dagen.

En perfekt dag helt enkelt.

Av Zandra & Björn Engvall - 2 augusti 2009 20:52

Qimberlie ville ha Hello Kitty och Ariel tårtor.

Givetvis fick hon det!

Av Zandra & Björn Engvall - 2 augusti 2009 20:40

I dag har vi haft kalas!

Qimberlie var så nöjd med allt, paket, alla som kom för hennes skull, tårtorna och pizzan på kvällen. =)


Jag hann precis göra klart tårtorna till kl 14.

Det ringde på dörren i ett och alla nära och kära "ramlade" in.


Det var: mormor, deda, morbror Kenny, morbror Uffe, Fidelie, Liam, "storasyster" Korre, bonus farmor, bonus faster Cecce, bonus faster Jenny, Ronny, Alicia, Freja, bonus farbror Rikard, Tessan, Tuva och Filippa.


Givetvis började Qimberlie med att öppna sina paket, det var kläder, leksaker, pengar och godis, allt som hon älskar.

Hon tackar så mycket för alla paket!


Vi fikade och efter det lekte alla barn, dom hade så kul.

Dom var både ute och inne.


Sist kvar blev Uffe och barnen.

Vi åt pizza tillsammans efter födelsedagsbarnets önskan.


Kl 19.30 gick barnen och la sig. Dom var så trötta.


Jag och Björn plockade undan lite sen var det soffan som kallade. =)

Skönt att få slappa efter en hel dag med bus och kalas.


Qimberlie frågade om vi kunde ha kalas i morgon med. =)

Tack alla ni som kom och gjorde min dotters dag underbar!


Ha en bra kväll.

Kram.


Av Zandra & Björn Engvall - 2 augusti 2009 09:22

I dag fyller min yngsta sessa 3 år.

Grattis min älskade dotter!


Tiden går så fort.

För tre år sedan hade vi precis kommit hem från Bulgarien och vi hade hunnit varit ner till High Chaparral och kommit hem där ifrån.

Så fick jag en blödning och jag ringde förlossningen. Dom sa att vi skulle komma in omgående då det inte är normalt att blöda i v.30

Vi åkte in och jag blev kvar.

Blödningarna blev värre och jag hade ett otroligt obehagligt tryck över magen som gjorde ONT!


Kl 8.00 på onsdags morgonen den 2 augusti 2006 kom läkaren in och sa:

- "Bebisen måste ut, det blir kejsarsnitt nu".

Jag hann inte reagera. In kommer sköterskor och gör mig klar för OP.

Jag blev rädd och skakade. Vad händer?! Var det ända jag fick fram.

In kommer narkosläkaren och pratar. Sen blev jag bort körd till OP.


På OP-bordet låg jag och skakade. Allt gick så fort. Sköterskor satte dropp-nålar, tog blodtryck, spännade fast mig och irrade runt.

Jag frågade varför allt var så stressigt.

- Ditt barn måste ut nu, det är mer än akut, sa en sköterska.


Pang, så fick jag masken i ansiktet och sov.


Kl 08.30 föddes en liten vacker prinsessa.

Våran Qimberlie Melizza Hillevi Johanna, med sina lätta 1700g och korta 41cm.

Hon blev liggandes i kuvös, med CPAP, och sen värme säng.

Vi blev kvar på avd. 69 i en månad, sen hemvård.


I dag är hon en glad och stark tjej.

Min underbara dotter, Qimberlie!


Mamma älskar dig sssssssssssååååååååååå mycket!


Grattis på din dag och jag hoppas att du blir glad och nöjd.


GRATTIS!!!!


Jag vill även säga grattis till tvillingpojkarna Jerry och William från Fagersta som föddes samma dag och låg i kuvöserna bredvid.

Ha en bra dag!


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards