Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 23 augusti 2009 13:13

Nu var det länge sen jag blogga. =)


Jaha, vi börjar väl med från i torsdags då.


Vi var till MVC. Pojkarna sov så sött i bilen så Björn satt kvar med dom så dom inte skulle behöva vakna.

Barnmorskan sa att man hör hjärtljudet från ca v 15. Hon hann inte prova denna gång. =(

Vi fyllde i alla papper. Jag vägde mig och gissa om jag blev glad?!

Jag hade gått ner ca 3 kilo på 2 veckor. Hon sa att jag aldrig hade vägt så lite på inskrivningarna. Ändå har jag skrivit in mig ca 5-6 veckor tidigare med mina 5 andra. Jag har i och för sig märkt det, jag kommer i byxor som jag inte kunde ha när jag väntade Quentin. Men då hade jag väl inte gått ner allt sen jag väntade Trawiz med tanke på att det bara skiljer knappt 11 månader på mina gossar. =)

Blodtrycket var HÖGT. =( Sockret var ännu högre så jag skulle komma tillbaka snart igen för det fanns mycket som tydde på grav.diabetes =(

Jag som inte är en socker-råtta. Hoppas bara att det var för den dagen som jag hade dåliga värden. Men jag är yr och trött samt dricker mycket. =(

Annars såg allt bra ut.

Barnmorskan sa också att det var tid för att boka ultra. Det är så mysigt. Lika spännande varje gång. Tankarna går mycket till min lill*. Är det en hon? En han? Kommer h*n vara lik mig eller blir det en till "mini-Björn"? Quentin har MYCKET av Björn, det lilla som inte är från pappa är från hans storasyster Cajsa. Det är så kul att se likheter i ett barn. =)


Vidare åkte vi till stan och min mormor. Hon bjöd på smörgåstårta och glass. Trawiz "apade" sig och älskade gammelmormors uppmärksamhet.


I fredags hämtade vi flickorna som blev kvar hos mormor. Dom ville göra något med mormor och morbror innan lekis/dagis börjar.

Det vart sent hos mamma så det var sängen och John Blund som gällde när vi kom hem.


I lördags åkte vi till Lasse i Gammelby. Barnen matade hönsen och sprang omkring. Dom åt krusbär tills dom nästan såg ut som krusbär själva. =) 

Det är så mysigt där.

Vi åkte hem och åt mat sen tillbaka för att plocka vinbär och körsbär.

Vi hade en mysig dag. =)


Senare på kvällen skulle jag hem till Tessi. Det var ett tag sen vi kunde vara "bara vänner" utan barn skrik runt oss. Jag tror inte det har hänt sen pojkarna föddes.

Jag åkte till henne, eller rättare sagt till hennes svärföräldrar då dom är husvakt, vid 21.30

Jag skulle bara vara borta en liten stund, ca en timme. Lilja var "pappa på heltid" för att vi skulle kunna kackla som äggsjuka höns. =)

Vi satt i deras inglasade altan med infra-värme och mös. Det var inte tyst en sekund. =)

Tessi drack vin och tiden rann iväg. När kl var 23.40 kom Lilja och sa att han skulle lägga sig.

-"Jag ska snart åka", sa jag.

-"Nej, sitt här och snacka ni", svara han.

Sen var vårat prat i full gång igen. Sen fick jag ett sms av Björn. Han frågade om inte jag skulle upp 7? Jag tittade på kl och till våran stora förvåning var kl nästan 4. Halv 5 kom jag hem.

Jag var inte så pigg i morse. =)


Vi hade jätte trevligt.

Tack Tessi för en underbar kväll/natt.

Tack Björn och Lilja för att vi fick ha en mysig tjejkväll utan barn, det är eran tur nästa gång!


Upp i morse. Pigg som en zombie. Björn var pigg och uppe tidigt.

Vi åt frukost sen var det dax för duschningar.


Tessi kom förbi en sväng med skor till flickorna.

Tack Monica!


Vi åt lunch, makaroner och köttfärssås. Barnen petade knappt i maten då deras pappa kom en kvart tidigare. Men men, han såg ju att jag serverat dom mat iallafall. =)


Nu ska jag städa. Fy! Söndagar är min stora städ-dag då flickorna är hos sin pappa, men jag orkar inte i dag. =)

Snart kanske...


Ha det bra!

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards