Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 4 augusti 2009 19:45

I dag efter frukosten åkte Björn ut i skogen med Barbro och Lasse för att plocka blåbär. 10L blev det.


Då passade jag och mina döttrar på att ha en tjejdag. Pojkarna sov ju ändå så vi kunde ju inte gå ut och gå.

Först sminkade Niqole och Michelle mig. Dom sminkade halva asiktet var. Niqoles sida var lite mer färg-glad än Michelles. =)

Sen sminkade jag mina flickor. Jag sminkade diskret och lite svagt.

Vad fick man höra då?! Jo, det syns inte!

Niqole ville ha MYCKET och rosa skulle det vara. =)

Michelle ville ha lika mycket som Nickis men lila. =)

Qimberlie ville ha gult och ännu mer. =)

Ja, nog merks det att det är flickor allt.


När vi var klara och jag skulle börja med maten så kom Björn hem, Barbro och Lasse var med, dom var kaffe sugna.

Ja, hade jag vetat att vi skulle få främmande skulle vi INTE ha lekt med smink i dag. =)

Ja ja, jag är en 5 barns mamma som gör ALLT för ALLA mina barn och ger om så mycket tid jag kan, så jag bjuder på min stil i dag. =)


Svamp fick jag av min älskling också. MUMS!


Vi åt cili con carne. Gottis!

Till efterrätt blev det glass.


Jag tror Michelle har fått min mjölk-allergi. Hon är uppblåst i magen (det har hon alltid varit), hon ser nästan gravid ut. Sen klagar hon JÄMT att hon ar ont i magen. Speciellt en stund efter vi ätit. Sen går hon på toa 1000 ggr/dag och gör nr 2.

Så i dag har hon bara fått min mjölk. Hon har inte gnällt över mag-ont så vi får väl se om allt annat blir bättre om ett par dagar också.


Nyss duschade barnen av sig sitt smink och hela sig för en delen. =)

Dom ligger i sängarna men sover inte. Trawiz leker apa och flickorna skrattar. Får nog lägga honom först hädan efter.

Qimberlies blöja har varit torr nu på morgonen i flera veckor så i kväll sover hon bara med trosor. Hoppas det går bra och en blöj-sort till kan försvinna.

Jag har bättat in madrassen med badlakan samt plastskydd.

Vill inte tvätta madrassen. =(


Det är så varmt här inne, 29*!

Björn vill inte vara inne så han är ute och plockar bigarråer. Mmmm...

Sen blir det väl soffan.


I morgon ska jag renas i flick-lådorna, Tessan ville låna till Filippa.


Ha en bra kväll med värme, myggor och flugor. =(

Kram!


Ps: Här under är smink-kort på oss. Visst var vi fina?! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 4 augusti 2009 07:04

I går morse kom Niqole springandes med sina glasögon.

Dom var INTE hela.

Hon sa att Trawiz hade haft dom, hur han nu kunde komma åt om då han sov i sin säng och glasögonen låg på bänken i köket under natten. Hmmm..?!


Vi åt frukost och iväg till Fagersta och optikern.

Dom gick inte att skruva ihop igen då fjädern i bågen var borta.

Som tur var så hade dom ett par bågar kvar som var lika och killen tog dom bågarna till Nickis brillor.

Tur att det var nu det hände. Hade det varit om ett par veckor hade det inte gått på garantin då hon haft dom i ett år.


Michelles bågar var inte heller hela. Gummi biten bakom örat hade lossnat. Men det blev också fixat.


Alla tre flickor följde med mig till optikern och lekte med lego. Pojkarna sov i bilen med Björn.

Det var lite svårt att vara tysta och hålla sams i en timme på SynSam, men det gick.


Efter det åkte vi till Lidel. Inte för att jag gillar den affären men det ska tydligen vara billigt.

Vi shoppade lite mat, välling och "bra-att-ha" saker.

Där inne sprang vi på Tessi och pojkarna samt deras mormor.

Dom hade kommit hem från Öland!

Barnen blev glada över att träffas.

Dom skulle komma ner i morgon på fika och gratta Qimberlie.


Vi åkte hem och plockade bär. Till vår stora förvåning såg vi att vi ha Bigarråer på tomten. =)

Björn blev jätte glad, han älskar det!


Björn grillade kött/hamburgare. Jag och barnen samt Thea gick till Ica.

Vi åt det grillade med klyftpotatis samt beasås/kantaellsås till.

Det var jätte gott!

Thea åt hos oss. Hon är så go.

När kl vart 19.30 gick Thea hem och barnen somnade.


Jag gjorde saft av blåbär, smultron och hallon. Det blev ca 3 liter.


Vi tittade på Criminal Minds efter det slocknade jag. =)


Jag vaknade i morse halv 6, pigg och väckt av flugor. =(

Quentin vaknade till för en timme sen och ville ha välling sen somnade han om.

Det är så tyst här hemma. Snart kommer väl Niqole tassandes, det brukar vara hon som vaknar först.


Nej, nu ska jag gå och göra körsbärssylt.

Efter det ska jag väcka min underbara man med frukost på säng.

Om alla bara visste hur lycklig jag är med MIN Björn. Han och barnen är det bästa som hänt mig. Jag älskar honom SSSÅÅÅ mycket! Finns ingen så snäll, go, hjälpsam, underbar, vacker och kärleksfull som han. Det bästa av allt: han är min, bara min, nu och för evigt! =)


Ha en bra dag!

Kram!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards