Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 27 augusti 2009 19:27

Dagen började med att jag skjutsade upp Niqole till förskolan.

Hem igen för att Michelle och Qimberlie skulle till dagis.

Björn hade givit pojkarna frukost och dom vara klara när jag kom hem.

Michelle och Qimberlie hade jag redan fixat i ordning innan jag åkte med Nickis.

Qimberlie ville åka nya vagnen så vi tog en promenad upp till dagis.


Vid skolbacken ringde jag min svärmor och frågade om hon bjöd på kaffe. Givetvis gjorde hon det. =)

Vi gick in på Ica och köpte med oss butiksbakat bröd och pålägg.


Jag passade på att låna telefonen hos dom för att ringa tandläkaren. Så på måndag ska Trawiz dit. Hoppas han är lika duktig att säga "aaaaaaaaaa" där som när man borstar tänderna på honom. =)

Vi gick där ifrån vid 11.20 för att hämta Niqole.

Niqole ville ha en glass så vi gick in på Ica för att köpa glass och dricka.

Då sprang vi på Jenny och Ronny. Kom gärna förbi nån dag, det var ju ett tag sen. =)


Tillbaka till dagis kl 14 för att hämta Mich och Qim. Men denna gång tog jag bilen för jag kände att min foglossning inte var helt okej.


Jag ringde i dag ang. ultraljud. Pappor är "portade" pga svininfluensan så jag tackade nej tidigare men Björn tyckte det var dumt. Så vi bestämde att jag skulle gå på ultra och att vi sen ska till STHLM på "Titt ut" dom har special ultra med 3D och könsbestämning. Jag är såååååå nyfiken. Är det en grabb eller tös?! Så dit ska vi den 30 okteber. Man var tvungen att ha gått in i v 25 (om jag inte missminner mig) och det andra kravet var att rutin ultra var ett måste. Men jag skulle få ta med mig videokamera på rutin ultra så jag kan visa Björn sen. Visst han ser ju henne/honom på bild, men med videokamera ser man lite rörelser.


Hemma igen var jag tvungen att vila för att mitt bäcken värkte så jag höll på att gå sönder. Det känns som om man ska falla rätt igenom. Fy!


Kl 17 åkte vi på flickornas fotbollsträning. Farmor, farfar och deras far kom dit. Trawiz satt på en filt och lekte med Gustav och Isabelle, han tycker om bebisar. =)

På hemvägen var jag in på Ica, igen, för att handla till varma mackor.

Jag har så ont så kan känner mig febrig och spyfärdig. Jag kan inte äta en bit. Hoppas det inte kommer vara så här fram tills den lilla kommer till världen.

Björn hjälper mig med allt. Han lyfter pojkarna och byter blöjor och fixar allt så jag kan vila. Tur att jag har honom. Vad skulle jag gjort utan min underbara man?!


Nu på kvällen visade jag flickorna ultra bilden som pappans fru lagt ut på sin blogg. Flickorna frågade hur dom såg ut och rörde sig när vi såg dom i magen. Dom undrade också HUR man kunde se när den lilla ligger i magen?!

Jag talade om för dom och dom lyssnade med stora öron.

Niqole sa att hon är säker på att det är en flicka. Hon skulle tänka ut ett namn tills på söndag. Gulligt. =) Det är viktigt för barnen att veta att det är deras syskon också, inte bara Cajsas och Samuels.

Jag måste ju säga att den lilla var väldigt lik Cajsa. =)


Nu ligger mina troll och kärleken spelar gura.

Jag ska lägga mig på soffan och vila.


Nu kom Niqole upp och sa att hon tänkt på namn till våran och pappas.

Hon ville att våran skulle heta Vincent om det blev en pojke, flicknamn visste hon inte, kanske Hannah Montana. =)

Hon tyckte att pappas skulle heta Simon eller Clara. Det passar med Samuel och Cajsa! Hon sa att det är en tjej i 1an som heter Clara och hon är sååå vacker med sitt långa hår. Gullig tanke. =)


Jag har många namn, men det gäller att hitta ett och vara överäns. =)

Björn tyckte att Pamela var nr 1. Vi får väl se. Jag vill gärna ha en MaQenzie.


Ha en bra kväll.

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards