Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 5 augusti 2009 21:04

I morse när jag vaknade kom Niqole upp, sen Qimberlie och då ropade Trawiz. Jag gick in för att lyfta upp honom ur sängen, glad som han var sprang han för att väcka Björn. Jag gick på toa och under tiden var det någon av mina troll som var sugen på välling. Det låg vällning pulver på HELA köksgolvet när jag kom tillbaka. Börja städa... =(


Då kommer Qimberlie och säger: "Mamma, min säng torr."

Ja just ja, min stora tre åring har sovit utan blöja.

Stolt vill hon visa mig sängen och jag följer med. Den var torr. Vad stolt jag blev! Jag talade om för henne hur duktig hon varit och gissa hur lång hon då blev?! Ca 3 meter. =)

Hon sprang till Björn och berättade för honom med.


Efter frukosten gick vi ut.

Björn började klippa gräset men klipparen ville inte. Han gick till grannen och fick låna hans. Tack!

Jag började måla huset på baksidan. Nu är äntligen den rosa färgen borta där. Det är bara över ett fönster det finns lite rosa kvar men det försvinner i morgon. =)


Rikard och Tuva kom för att leka.

Vi alla grillade. Tack, jätte gott älskling!

Då kom Tessan och Filippa. Dom hade varit i stan. Åååhhh jisses vilken söt klänning Tessan köpt till "Flippan". En liten sessa blev hon, mer än vanligt... =)

Barnen lekt med Tuva och kompisar. Dom hade jätte kul.

Stackars Tuva, hon måste ha somnat som en stock när hon kom hem. Hon var så trött!


Jag fortsatte måla efter Tessan, Rikard och barnen åkt hem.

Trawiz sprang efter Björn, Quentin sov och flickorna gick in till grannen. Dom ville hjälpa honom städa bort allt från häcken som ramlade när han hade klippt den. Dom hade fått plockat krusbär, rabarber, röda & svart vinbär. Dom var så glada när dom kom hem. =)

Tur att man har bra grannar. =)


Barnen stupade i säng halv 8.

Qimberlie sover utan blöja i natt igen. Hoppas sängen är torr i morgon med. Min duktiga sessa.


Nu ska jag titta på TV en stund innan John Blund kallar.


God natt!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards