Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 18 augusti 2009 21:14

I dag efter frukost så bestämmde Björn att vi skulle åka till Vallby friluftsmuseèum.


Dom hade inte så mycket som vi hade hoppas på, men mysigt hade vi iallafall. =)

Det fanns lite grisar, getter, gäss och kaniner.

Barnen tyckte bäst om grisarna. En var riktigt FET. =)

Vissa badade i lera. Barnen skrattade åt dom söta djuren.

Är det någon som vet om man tål minigris om man är pälsdjursallergiker?!

Jag vill så gärna att barnen ska växa upp med något annat än orm. Ett djur som dom kan gosa med och "ta hand" om.

Jag själv hade minigris när jag var yngre och han var så mysig och personlig. =)

Trawiz är så rädd för alla djur. Det beror väl på att han inte får klappa eller gosa, han tror väl dom är farliga. Han förstår ju inte varför han inte får.

Jag vill inte att han ska vara rädd så han brukar få titta på lite avstånd för att se att det inte är farligt. Det har blivit bättre, tidigare så gallskrek han när han såg en hund. =(


Efter det åkte vi vidare till Indianen och åt. Killen som jobbade där sa att han aldrig sett så fint uppfostrade barn. Dom var ju så många, tyckte han. (Han skulle bara veta att i vinter så är dom 8 syskon när alla är samlade.) Alla satt fint och åt fint. Det var en låg ljudnivå vid bordet. =) Mamma var stolt.


Vidare till Maxi för att handla. Vi provade själv-scanningen för första gången. Jisses så smidigt, varför har vi inte gjort det tidigare?!

Flickorna var i lekrummet när vi handlade. Efter en stund ropade dom i högtalaren: "Kundmeddelande. Kan mamma Zandra komma till lekrummet?"

Redan när det plingade så sa jag till Björn; Nu vill inte Qimberlie vara kvar.

Rätt hade jag. Qimberlie handlade det sista med oss sen åkte vi hem.


Hemma åt vi glass och gottade oss. Jag talade om för mina troll att dom var jätte duktiga när vi åt och handlade så glassen blev en belöning.

Niqole sa att hon alltid skulle vara så duktig. Jag tror hon vill ha glass fler gånger. =)


Niqole fick ett kontant-kort till sin mobil.

Hon ringde till mormor och sin pappa. Hon skrev sms själv, jag visade henne en gång hur hon skulle göra sen kunde hon. Lite skönhets stavfel blev det ju men hon är så duktig. Hon är ju bara 6 år.

Hon tyckte det var roligt när hon fick svar på smsen och när alla ringde henne.

Jag berättade för henne att hon kommer få ladda sin mobil med 75 kr i månaden. När pengarna är slut så är dom, då får man vänta tills nästa gång man laddar kortet.

"Då ska jag spara pengarna och bara ringa en signal eller skicka ett sms", svarade hon. =)

Hon skrev ett sms till sin pappa att hon älskar honom. Hon fick ett tillbaka att han älskar henne också. Det smset ville hon spara. Gulligt. =)


Hoppas hennes pappa ringer på hennes mobil nu på kvällarna, då blir hon glad. =)


Barnen somnade vid halv 9.

Sen var det soffan och film som väntade. =)


Ha det bra.

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 18 augusti 2009 12:41

Grattis älskade svägerskan min!


Grattis Jaana på din 33 års dag!


Vi kommer med paket någon dag. =)


Hoppas du får en fin dag.


Kram från HELA familjen!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards