Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 30 augusti 2009 20:51

I dag har det varit en lång dag.

Kan bero på att flickorna varit med sin pappa längre än dom brukar.


Flickornas pappa skickade ett SMS till mig i morse där han frågade om han kunde hämta dom vid 11 istället för 12.30

Jag hörde inte messet men det gjorde Niqole. Snabb som hon var läste hon det och tog sin mobil och ringde sin pappa och sa: "- Hämtar du oss 11, det går bra."

Efter samtalet kommer hon till mig och säger: "- Pappa hämtar oss 11 och vi ska äta på McD."

Va?! Vem har sagt det? Har du pratat med pappa? Frågar jag henne.

"- Ja han skrev mess till dig och jag ringde honom och nu är det så." Svarar min dotter.

Jaha... Inte för att det gjorde något men jag var lite förvirrad och visste inte då riktigt hur allt blev bestämmt. Så jag skickade mess till honom och kollade av vad han och Nickis hade kommit överäns om. =)

Då förklarade han att dom skulle till Arboga och att ha ville bjuda på McD.

Givetvis gick det jätte bra, men det vore bättre om lilla fröken kunde låta mig och pappan sköta snacket. =)

Kul att hon kan läsa och kan föra sin talan men i alla lägen passar det inte att hon tar bollen i egna händer.


Jag fixade i ordning flickorna för kalaset och INGEN av dom ville äta sin frukost. Nickis hade talat om för sina systrar att dom skulle få McD av pappa. Hade varit bättre om JAG hade talat om det EFTER frukosten. =)


Kl 11 kom deras far. Jag kramade min döttrar och sa hejdå.

In och fortsatte röja och plocka. Det är inte lätt att få plats till något som egentligen inte har fått plats tidigare. Sen blir det inte bättre av att man inte kan springa som man brukar.

Ja ja, nu är det städat iallafall och det blev riktigt bra i köket.


Vid 15 tiden åkte Björn ut i skogen för att plocka bär och svamp.


16.20 ringer flickornas pappa på Nickis mobil. Han talar om att dom blir lite senare än halv 5. Jag är tacksam att vi kan prata med varann som vuxna och sköta vårat snack på ett fint sätt gentemot våra barn. Jag sa åt honom att inte stressa men att jag uppskattar att han hör av sig och meddelar.

5 kom mina trolltöser hem igen.


Då skulle jag göra mat. Hmmm, ingen mat i frysen, det trodde jag. Det var bara glass och bröd. =( Ica hade stängt och Björn var inte hemma med bilen. Jag och barnen gick till pizzan och köpte mat. Det var ett tag sen.


Björn kom hem vid 18 snåret.

Ca 18L svamp hittade min kärlek. =)

Mmmm, jag längtar tills det är rensat och stekt. =)

Jag ska dock inte äta allt i kväll. =)


Barnen vart glada när Björn kom hem. Det var ju längesen dom hade träffat honom. Ha ha, en hel dag. Trawiz sprang runt benen på honom och kramade honom. Jag vet inte hur många gånger han sa hej och log. =)

Gullegrisen min!


Nu sover flickorna och Quentin, Trawiz sitter med Björn i köket och rensar svamp. Han kommer till mig lite då och då och säger Titt ut, skrattar och springer iväg. Han är så charmig min son! =)


Nu är sommaren över, varesig Björn vill eller inte.

Det är kallt och mörk på kvällarna. Jag har börjat tänt ljus och Björn säger: "- Inte nu, det är inte vinter än."

Jag vet att han inte vill höra det, men sommaren är förbi.

Mysig är det med alla ljus. Jag gillar vintern även om jag längtar efter sommaren när det väl är vinter. Det är så vackert med allt julpynt och när det lyser i alla fönster. Julaftonen är så mysig när barnens ögon tindrar och väntan på tomten... Detta år längtar jag verkligen till efter nyår. Ska bli skönt när den lilla är född och foglossningen försvinner.


Nej nu måste jag ta min lilla Pavarotti som ligger i sin säng och skriker.

Björn pratar i telefonen, det räcker med att han har Trawiz tjattrande runt sig. =)


Ha en bra kväll.

Kram.


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards