Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 29 augusti 2009 20:57

Björn rev ut allt i köket och stängde av vattnet. Då såg han att det fattades kopplingar till nya kranen. =( Så den nya bänken får vackert vänta tills vi har kopplingarna. Björn fixar nog det på måndag. Skivan är kapad och klar för att bytas iallfall.


Micron fick vi in i högskåpet och Börje kapade luckan tills vi får dom nya.

Micron var jätte snygg och bra. Vi trodde den var i rostfritt men inte då. Den var vit och svart. Gissa om jag blev glad?! Jag gillar inte rostfritt!


Börje hade köpt med sig så vi åt spagetti och köttfärssås. Tack så mycket för maten. Det var väl vi som skulle stå för den. =)

Barnen fick även lördagsgodis av farfar/bonusfarfar. Det tackar dom för. =)


Jag har städat ur högskåpet och försökt fått plats med allt som skulle tillbaka. En hylla kan tyligen göra mycket. =/


Björn har rivit ur verktygsskåpet för att vi skulle få plats med den nya kylen och frysen. Nu orkade han inget mer för idag så vi fortsätter när flickorna är med sin far till Arboga och grattar kusin Marcus.

Grattis Marcus på 19 årsdagen!


Skönt att kunna handla och få plats med allt i kylen och frysen. =)

Nu får vi knappt plats med någonting. =(


Flickorna sover och gubben spelar gura så pojkarna kan somna. Quentin vill ha det livat när han ska till och somna.

Jag ska vila och hoppas jag somnar i skaplig tid. Jag har inte sovit mycket i natt pga värk i bäckenet plus att Quentin är snorig och gnällig. Men inte gnäller jag för det, det är livet som förälder. =)


Ha en bra kväll.

Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 29 augusti 2009 12:28

I går somnade jag innan jag hann blogga. Ovanligt nu för tiden?! Nej, tröttheten är hemsk! Men det blir bättre. =)


Niqole var snorig och varm i morse. Hon sa att hon inte kände sig bra så hon fick vara hemma från förskolan. Hon sov större delen av förmiddagen.


Efter lunchen piggnade hon till. Hon var inte varm heller... konstigt.


Vid fem snåret ville barnen in på marknaden en sväng. Vi åkte in och tittade en snabbis. Blir det bara sämre och sämre?!

Dåligt med knallare och inget man ville ha. Det positiva var ju att vi inte slösade pengar. =)

Vi köpte lite ren- och pubkorv, kokosbollar, chips och godis till myspys-kvällen.

När vi kom till Ramnäs ville jag springa in en sväng till Fidelie och Liam med kokosbollar. Sagt och gjort!

Dom hade främmande. Det var jätte kul att träffa J och A, det var lääääängsen. Vi tog en fika för att sen åka hem för att ha myspys.


Hemma tittade vi på Hitta Nemo och gottade oss på allt vi köpt.

Quentin somnade 22, Trawiz halv 11 och flickorna vid halv 12. Vi hade en mysig kväll med våra guldkorn.

När barnen somnat tittade vi på film, givetvis somnade jag innan den började så jag vet inte ens vad det var. =)


Nu har vi ätit brunch och Björn har börjat riva i köket, jag ska försöka hjälpa honom så gott jag kan med min foglossning.

Björn tycker att jag ska ta det lungt och inte göra någonting. Visst är han go som tänker på mig och är rädd om mig men jag kan inte sitta still och bara glo. =)

Det jag gör tar sin lilla tid men jag gör iallafall nånting för att hjälpa till.


Nej nu måste jag sätta igång för Börje kommer nog snart. Om en timme sa Björn nu!


Ha en bra dag. Glöm inte att det är Virsbo-dagen.

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards