Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 8 augusti 2009 22:43

Nu kan vi inte hålla det hemlig längre!

Vi väntar nr 8 i syskon-skaran!

Jag ville vänta tills de 12 första "kritiska" veckorna gått.

Magen putar och det är INTE pizza eller godis!


Det var väl inte direkt meningen att det skulle bli nu men tydligen så kan man inte tvätta underkläderna ihop. =)

Nuvaring var inget för mig! Tydligen...

Vi är fast beslutna om att detta är vårt sista barn. Jag får inte skaffa några fler med tanke på att jag snittas en 4e gång nu. Så i samband med förlossningen får läkaren ta bort allt!


Den lill* väntas att komma i mitten av Februari. Hoppas jag får gå tiden ut!

Illa mår jag. Vill inte ha godis. Har ingen matlust. Har svårt att sova och är jämt trött.

Tror själv att det är en tös, men det återstår att se!

Har ju väntat både flickor och pojkar så jag borde väl veta. =)


Ja, nu är det ingen hemlighet längre! =)

Nu väntar vi bara på att se va det är för en liten som "gömmer" sig är inne! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 8 augusti 2009 21:44

I morse började vi med mys framför TVn och jag tittade på Svamp Bob med barnen. Han är så ful! Ha haaaa!

Björn gick då med sina lurar och lyssnade på musik, Svamp Bob är ingen favorit direkt. =)


Vi åt frukost och väntade på varmvatten. Vi är en av dom få familjer som eldar med ved. Varför slå på elpatronen när man kan elda?!

Efter frukosten duschade vi alla. Det tar ju sin lilla tid... =)

När jag bytte på Quentin gjorde jag två upptäckter. 1: han hade fått en tand till, 2: han hade en fästing precis ovanför snoppen. Hur har den kunnat hamnat där?! Han har inte äns legat ute på gräset. Som tur var så hade den inte börjat suga blod än, den hade nog precis fäst. Jag trodde det var skräp först, sen såg jag att den hade ben och satt FAST!

Jag är orolig för att han ska få Borelia. Björns kompis son fick det nu i somras. Usch, obehagligt! =(


Deda hade lovat Niqole att dom skulle ha en mys-dag i dag.

Han kom och hämtade henne vid halv 11 snåret.


Pojkarna var trötta och de två flickorna som var kvar hemma ville åka sparkcykel så vi bestämmde oss för att gå hem till farmor en sväng.

Man får ju passa på när man kan vara ute med tanke på Trawiz och katterna. =(

Lasse hade varit ute och plockat svamp som dom satt och rensade. Jag var såååå när att råna honom på all svamp. =D

Elvira kokade kaffe. Tack gumman, det var jätte gott! Björn tyckte det vart te. Det är tanken som räknas och det var kokat med kärlek. Gott var det!

Barbro gav barnen glass. Jag tänkte att nu kan Mich prova när hon varit utan möjlk ett tag. Det tog inte lång stund innan hon satt på toa med magknip. Stackars flicka, ingen mer mjölk för hennes del. Tur att vi kom på det nu och inte om ett tag.


Vi gick förbi Ica. Jag hade tidigare handlat mat till kvällen men vi ångrade oss. Vi ville ha "farmors kött" med potatis, sås och gele.

På Ica träffade vi på Sara, Pata och Charlie som satt och åt glass. Vi stannade och snackade lite och barnen lekte. Qimberlie hittade en lott på bänken. När Pata kollade var det vinst, en femma! Hade ju gärna kunnat varit mer. =)

Qimberlie och Sara gick in för att lösa in stor-kovan. Hon var så glad. När vi kom hem sprang hon direkt in och stoppade femman i sin "sparsGliiis". Gosan min!


Vi gjorde mat och jag kokade körsbärssaft.

När vi skulle sätta oss för att äta såg jag att jag tagit fel burk, det var skogsbärs marmelad. Ica hade givetvis stängt. Jag ringde min svärmor som var en räddande ängel. Tack svärmor, du får tillbaka en burk hemgjord! =)

När vi (nästan) ätit färigt fick vi besök.


Vid halv 8 stoppade jag mina troll i sängen. Dom var så trötta.

Sen åkte jag till Ramnäs för att hämta min sessa. Deda ville att hon skulle stanna. Han ville ta med henne och fiska. Men det får bli en annan gång. I morgon ska dom till sin pappa och det är så, det är inget man ändrar på.

Söndagar är pappa-dagar och INGET annat. Inte äns kungen kan ändra på det!


Niqole hade fått skor, tuggumi, glass, frukt och en vindsnurra av Deda.

Dom hade haft en jätte mysig dag. Hon var så nöjd med allt. Tack för det pappa!

Eftersom att vi var i Ramnäs ville mommo att vi skulle titta förbi. Hon sa att hon ville ha en kram och att vi var tvugna att komma. =)

Vi åkte till mommo en snabbis. Niqole fick en mobil av henne. En nokia med Nalle Puh skal. Hon blev så glad. I morgon ska jag köpa ett kontant kort till den.


I bilen på väg hem ville hon ringa till Deda och tacka för en underbar dag och tala om att hon hade fått en egen mobil!

Hon ville även ringa sin pappa. Det gjorde hon också. Hon ville att vi skulle åka förbi hennes pappa och visa den men jag sa att det var sent och att hon kan visa den i morgon.


Nu sover även Niqole. Ögon gick i kors på henne. =)


Vi ska titta lite på TV innan John Blund kommer!


God natt och sov gott!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards