Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 12 augusti 2009 20:35

I dag hade vi en vanlig morgon. Mitt humör kanske var värre än vanligt... =(

Sorry älskling att du måste leva med det, ska försöka bättra mig. =)


Kl 13 åkte jag för att hämta min lilla sessa hos mormor och morbror i Ramnäs. Niqole ville stanna hos mormor i natt, så det fick hon.

Vi skyndade tillbaka för att Cajsa skulle komma. Jag hade inte sagt nå till barnen för dom blir så ledsna om dom inte kommer.


När jag kom hem satt Björn vid köksbordet. Han sa: "Läs det sista messet."

Jisses! Dubbel lycka! Samuel skulle OCKSÅ få komma!!!!

Vi berättade för barnen som blev SSSSSSSSSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glada!


Strax före 14 gick Björn för att hämta sina trollungar.

Det tog inte lång tid innan två underbara busar kom in genom dörren i full rulle och skrek: HALLÅ!!!

Vilket rus det blev. Vi frågade barnen om det var nå speciellt DOM ville göra. Leka och hoppa blev svaren.

Björn gick ut och lekte med sina små. Michelle och Qimberlie var också med givetvis, pojkarna sov.


När jag skulle gå till Ica för att köpa fika och kvällsmat ville Cajsa följa med. Givetvis fick hon det. Jag tror inte hon var tyst en sekund. =) Hon började på ny mening innan den gamla var avslutad. Hon är så go och mysig. =)

Jag talade om för henne att hon skulle bli storasyster igen och hon blev glad. Hon tyckte att hon har många syskon. Det är väl ingen som kan säga nå annat heller. =)

Vi började prata om skolan och jag frågade henne om hon tycker det är kul att börja 1an. Det tyckte hon! Jag frågade om dom hade fått pennor och lite skolmaterial av mamma. Hon svarade nej.

Inne på Ica valde hon pennor och sudd till både sig och brorsan. Tyvärr hade dom slut på pennfodral. Men det fixade vi genom att ta dom från pyssel-lådorna här hemma. Jag lovade att jag skulle köpa nya hem hit.

Cajsa fick även en liten rosa hund som hon hittade på 10kr-hyllan.


När vi kom hem igen hade Björn fått lite "egen tid" med Samuel. Dom lekte med vatten pistoler.

Jag dukade fram fika och vi tog en paus från leken. Samuel "hade inte tid" att fika. Han ångrade sig sen senare.

Cajsa var väldigt noga med att tala om att Quentin också skulle fika.

Han log med hela ansiktet mot sin syster. Jag såg hur Björns hjärta smälte när hon kramade sin lillebror och sa att hon saknat honom. Underbart att se att han inte är bortglömd.


Det hände en lite "olycka" i leken så Samuel sprang in i sin garderob och fick nya kallingar. Som tur var kom det bara en droppe i byxorna. Vi hängde byxorna på tork och han fick ett par rena på sig. Å så bra han passade i dom. Det var byxorna han skulle haft på bröllopet om dom hade varit med.


Cajsa vattnade våra blommor och buskar. Hon spelade badminton med sin pappa. Björn var så lycklig. Visst är han det i vanliga fall också men det syns så tydligt att det dyrbaraste han har är borttaget från honom. Nu hade han ALLT!

Cajsa fick smaka den enda mogna tomaten vi fått. Hon ville ha fler sen när dom var klara, så jag tror dom fick bra betyg. =)

Barnen gillade min saft med blåbär, smultron och hallon. Det värmde. Dom ville ha med sig hem och visst fick dom det!

Cajsa ville ha med sig hallon hem också så hon och Björn var och plockade av dom som fanns.


Kl hade nu hunnit blivit 16.20 och Björn sa att Samuel skulle byta byxor sen var det dax att röra sig hemåt. Det ville han inte! Han hade ju nyss kommit och ville stanna längre. Björn sa att dom får komma snart igen bara dom prata med mamma. Men nej, han ville inte hem. Casja sa att han inte fick tjata. Han gick med tunga steg in och bytte byxor.

Barnen tackade så mycket för pennorna. Hoppas dom använder dom i skolan. =) Cajsa frågade när vi skulle åka till Parken Zoo. Det får ni prata med mamma om svarade Björn. Får vi sova är då? frågade Cajsa med sitt stora leende. Samma svar... prata med mamma!

Barnen hoppade in i bilen och for hem. Tiden går så fort, man vill göra så mycket men vad hinner man på 2,5 timme?! Björn var iallafall ÖVERLYCKLIG över att få träffa dom och få ha dom här hemma.

Hoppas det blir snart igen. Hoppas allt med umgänget ka lösa sig på "fredlig" väg innom en snar framtid. Typ nyss! =)


Efter det så grillade vi och åt gott. Qimberlie var jätte trött så hon somnade direkt efter maten. Trawiz var inte långt efter.

Jag, Björn och Mich tittade på Shrek 2 och åt piggelin. Quentin sprang runt i sin lära-gå-stol men han lät för mycket så han fick ligga på golvet och leka istället. =)


Michelle har precis lagt sig och jag tror hon sover redan. Quentin äter välling och är snart också i drömmarnas land.

Mannen i mitt liv har rock-konsert i vardagsrummet. =)


Nej nu ska jag blogga i fatt ett par dagar sen ska jag titta lite på dumburken.


Ha det bra.

Kram.


Ps. Vill även skänka en tanke till min svägerska Jaana samt barnen som frontkrocka idag. Tur att ingen av er gjorde er illa! Bilar finns det nya av, fast att det kostar. Men huvudsaken är att ni klarade er. Tänker på er! Kram!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards