Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Regn =(

Av Zandra & Björn Engvall - 26 augusti 2009 21:39

I dag vaknade jag tidigt för att jag hade så ont i halsen, kändes som om det satt en tennisboll i vägen.

Qimberlie har hostat hela natten och var jätte trött och gnällig.

Hon sa att hon hade ont i halsen.

Efter kom Michelle och sa att hon hade svårt att svälja för att det gjorde ont.

Tråkigt nu när dagis har börjat. =(

Jag ringde till deras avdelningar och sa att dom fick vara hemma idag.

Niqole sa att hon inte hade ont och skulle till skolan. Hon tittade på klockan 1000 gånger innan det var dax. Kul att hon gillar det. =)


Björn lämnad Niqole och ville samtidigt hälsa på nya fröken.

Sen for han vidare till Fagersta för att besikta bilen. Den gick igenom. =)

På hem vägen hämtade han Niqole som hade slutat för dagen.


Vid lunch kom Börje och hälsade på. Jag gillar min svärfar.

Quentin hann "säga hej" till farfar och bjöd på ett varmt leende innan han somnade. I helgen skulle Börje förmodligen komma och fixa till bänkskivan som vi fick av honom i julklapp. Hoppas vi får den bytt snart. Inte kul med ett cigarett-brännmärke på bänke. =( Jag kan dock säga att det INTE är jag som är boven i dramat. Björn och Börje pratade om ny kyl och frys. Då ryker verktysskåpet och det blir fullstor kyl och frys. Nya luckor ska vi få också. Det fick vi av Börje och Marita i bröllopspresent samt en inbyggnads micro. =) Vi ska lägga nytt golv och tapetsera/måla om i köket också. Det är så mycket att göra innan allt blir bra och färdigt. Vilket drömhus det kommer bli. =)


På eftermiddagen lekte jag med mina barn medans Björn tog sig en tupplur.

Trawiz min lilla apa ramlade inne på rummet. Han hoppade i Qimberlies säng och givetvis slog han i munnen. Det är typiskt honom, han "landar" alltid på munnen. I går bet han sig i läppen och det blödde. I dag kom inget blod så jag trodde det var lungt men när jag tittade såg jag att lilleman slagit av halva framtanden. =( Han har inte ont. Han kan äta och dricka. Ljudnivån kan han även hålla uppe. =) Men försäkerhetsskull ska jag gå förbi tandläkaren i morgon och prata med dom. Man blir ju lite orolig att dom "riktiga" tänderna blir skadade. =/


Qimberlie valde mat. Köttbullar och makaroner blev det.


Barnen somnade vid 7 snåret och båda mina töser sa att halsen var mycket bättre. Konstigt, min hals är nästintill helt bra.


Jag spelade lite gura i dag. Det var längsen. F*n va arg man kan bli när det inte går som man vill. Jag har ett finger för lite och min hjärna kopplar inte när jag flyttar handen. =( Men men, träning ger färdighet, om man nu bara kunde hitta tiden till det.


Jag och Quentin tittade på lösvikt med Robert Gustafsson. Han är en rolig man. =) Quentin skrattade och hade större ögon än vanligt, hur nu det är möjligt. =) Han har börjat sagt mamma. Det är så underbart att höra även om det inte är "kontrollerat". Jag längtar tills han säger pappa. Det är ju inte så oftan min man får höra det ordet. =(

Undertiden satt Björn och surfa.


I morgon hoppas vi på uppehåll. Vi tänkte gå till skolan/dagis. Qimberlie vill åka nya vagnen. Skönt att röra på sig nu när den där förbannade foglossningen kommer mer och mer. Hoppas den håller sig på en lugn nivå. Kan jag inte få njuta av min sista graviditet?! Kan jag inte få sova en natt utan att vakna en gång i kvarten för att man har värk och är som en 80årig kärring?! Humöret är det svårt att hålla uppe när värken är som värst. Men det är bara att bita ihop och se glad ut. Jag har kännt så "bubblor" i magen ett par dagar. Jag sa till Björn att jag trodde det var "lillan" som rörde sig. Men han trodde att det är förtidigt. Men i dag har jag kännt det flera gånger när jag låg och tog det lugnt så nu VET jag att det är fosterrörelser. Man vet ju hur det känns och nu när det är min 6e så känner man väl det tidigare än någonsin. =)


Ha det bra.

Kram.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards