Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Tålamod är en dygd.

Av Zandra & Björn Engvall - 26 augusti 2009 22:48

Inledningsvis vill jag ge Er som låter allt det goda ute i naturen förfalla en känga, ut i skogen med er och ta reda på allt det goda som moder natur erbjuder.

Själv har jag plockat vansinnigt mycket svamp i år, det har även blivit en del bär, bl.a blåbär och hjortron.

Otroligt gott med hemmagjord saft & sylt.

Ska ut en sväng snart igen för att plocka mer blåbär till att göra sylt av.


Igår efter mycket om & men så fick jag spindellederna bytta på bilen, först hittade jag inte rätt verktyg, jag behövde en 14mm intolvshylsa sen hade jag fått fel spindelleder och var därför tvungen att byta dom.

Naturligtvis satt bultarna limmade och behövde värmas.

Men idag bar eländet frukt då bilen gick igenom besiktningen.

Tack för det.


Direkt från besiktningen till skolan för att hämta Nickis.

Parkerade på lärarnas parkering och gick över vägen då hör jag en pojke ropa "PAPPA!", det var Samuel, han kom springandes och gav mig en bamse kram, efter kom Cajsa med mormor.

Vi pratade lite som hastigast och jag passade på att fråga hur det gick i skolan och båda svarade att det gick bra.

Tyvärr bommade jag deras 1a dag, jag hade fått uppfattningen att lärarinnan inte ville ha föräldrar med den 1a veckan, men tydligen så var det okej 1a dagen.

Barnen mina verkade inte direkt besvikna på mig då jag träffade dom i dag, dom sa i alla fall inget, ska be om förlåtelse nästa gång jag träffar dom.


Fort hem efter att jag hämtat Nickis, farsan skulle komma på besök.

Hem med Nickis och iväg till Ica för att köpa fika.

På med kaffe och duka fram.

Farsan var här i ett par timmar, han hade med sig en trinett som han tänkte att jag kunde få sälja.

Det är en kombinationsdiskbänk för kök med inbyggd kyl och 2 kokplattor.

Ska enligt uppgift fungera, ska bara snygga till den lite, sen blir det annons på blocket.

Intressenter får naturligtvis höra av sig till undertecknad.

Pris: 1700:-

Perfekt till sommarstugan.


I dag fick vi i varje fall klarhet i varför våra telefoner inte fungerade.

Så till alla jag skulle ha ringt - Beklagar.

I morgon ska det fungera igen.


Nu ska jag riva av några Metallica låtar innan det är dags att gosa kudde.

Peace & Love./B.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards